Педагогічні технології дошкільної освіти для дітей з/без особливих освітніх потреб
14 грудня 2022 р. професором, завідувачем кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Людмилою Валентинівною Іщенко проведено лекційне заняття для здобувачів вищої освіти ОС «магістр», спеціальності 012 Дошкільна освіта факультету дошкільної та спеціальної освіти.
Метою вивчення дисципліни є професійна підготовка студентів до оволодіння сучасними педагогічними технологіями фахових методик дошкільної освіти.
Тема лекційного заняття «Педагогічні технології розвитку логіко-математичної сфери дітей дошкільного віку».
Нові методи, форми, засоби та технології, що використовуються в педагогічній практиці, орієнтовані на особистість дитини, на розвиток її здібностей, визначаються інноваціями. На зміну традиційним методам приходять активні методи навчання та виховання. У цих умовах педагогу дошкільної освіти необхідно вміти орієнтуватися в розмаїтті інтегративних підходів до розвитку особистості дитини, у широкому спектрі сучасних технологій дошкільної освіти.
Дедалі актуальнішим стає завдання врахування запитів дітей із особливими освітніми потребами, необхідність вибудовування індивідуальної освітньої траєкторії. У зв’язку з цим велике значення набуває готовність педагогів дошкільної освіти як до групового, так і до індивідуалізованого застосування сучасних технологій дошкільної освіти.
Під час лекції здобувачі вищої освіти ознайомилися з новітніми технологіями розвитку логічного мислення дітей за допомогою паличок Кюізенера та блоків Дьєнеша.
Методика Кюїзенера розроблена для підготовки дітей до засвоєння елементарних математичних уявлень, розвитку логічного мислення, творчих здібностей, уяви, фантазії, здатності до моделювання і конструювання, та виховання самостійності, ініціативи, наполегливості у досягненні мети.
Логічні блоки, розроблені угорським психологом і математиком Дьєнешем для ранньої логічної пропедевтики, і, передусім, для підготовки мислення дітей до засвоєння математики. У процесі різноманітних дій з логічними блоками діти опановують різними логічними операціями: аналізу, абстрагування, порівняння, класифікації, узагальнення.
Багатогранність педагогічної діяльності є чинником, що відкриває простір для багатьох педагогічних технологій, динаміка продукування яких постійно зростає.