Дії, які перешкоджають розвитку студента

Те, як захоплююче і корисно навчатися в університеті, отримуючи вищу освіту, Вам вже багато разів розповідали. Сьогодні ми наводимо добірку з фактів, які доводять, що за п’ять років, витрачених на навчання, Ви не тільки дізнаєтеся багато нового, але й, можливо, злегка подурнішаєте. Отже, сім науково перевірених дій, якими навчання в університеті робить вас дурнішими:

1. Групове мислення
Університет – це установа, де процес навчання здійснюється в колективі. Не вистачить ні часу, ні ресурсів, щоб навчати кожного студента окремо, так що в звичайно підсумку створюються групи з 20-30 осіб. Часто викладачі дроблять групи на ще більш малі частини, проте робота в маленьких групах не робить Вас розумнішим.

Дослідники з науково-дослідного інституту у Вірджинії попросили студентів пройти тести на IQ спочатку індивідуально, а потім в групах по п’ять чоловік. У другому випадку результати були значно гірше. Мабуть так відбувається тому, що соціальний статус відіграє величезну роль у тому, як працює наш мозок: коли людям доводиться фокусуватися на їх соціальної ролі в групі, нехай навіть підсвідомо, зосередитися на основній поточному завданні вже не виходить.

2. Сидіння весь день
Сидіння на одному місці весь день знижує розумові здібності. Доктор Джеймс Левін з клініки Майо провів ряд тестів, щоб дізнатися, як тривале сидіння впливає на людське здоров’я, і результати вийшли невтішні.

Основним завданням було зрозуміти, як довго щоденна нерухомість впливає на збільшення ваги, але виявилося, що це позначається і на мозкової діяльності. Левін виявив, що у людей, які сидять на місці більше двох годин на день, істотно знижується обмін речовин – фактор, безпосередньо пов’язаний з когнітивними здібностями. Тому кілька годин занять або нічне зубріння перед іспитами може привести до того, що мозок почне сприймати інформацію не так ефективно.

3. Багатозадачність
Напевно, швидко перемикатися між поточними справами пробували всі. Напружений розклад занять змусить будь-якого студента спробувати зробити кілька речей одночасно, що абсолютно не сприяє успішності. При спробі робити кілька справ одночасно, Ви будете робити кожну з них гірше.

4. Біг
Не важливо, бігаєте Ви, щоб зняти стрес після напруженого навчального дня або проганяєте ранкове похмілля, біг по вулиці – це прекрасний спосіб підбадьоритися і все більш модне захоплення серед молоді. Але для Вашого навчання захоплення бігом може стати перешкодою.

Біг підтюпцем в міському середовищі або в будь-якому місці, де в тій чи іншій мірі присутній забруднення, зменшує здатність сприймати нову інформацію. Брюссельський університет поділили бігунів на дві групи: одні регулярно бігають у місті, інші – за містом. З’ясувалося, що у міської бігунів знижена концентрація уваги і реакція. Це пов’язано з високою концентрацією шкідливих речовин в крові після години бігу. Виходом буде бігати в вітряний день або в дощ, коли в місті все-таки стає чистіше.

5. Стрес
Стрес – це звичайна частина університетського життя. Ви постійно перебуваєте на виднотті, Ваше майбутнє залежить від Ваших оцінок, і Вам часто доводиться приховувати свої дії. У такій обстановці адекватно реагувати на стресові ситуації стає все важче.

Єльський стресовий центр обстежив 100 чоловік, що пройшли в минулому через найсильніші стресові ситуації. Дослідження показали, що чим сильніше був пережитий стрес, тим більше була префронтальная кора – область мозку, відповідальна за контроль імпульсів і емоційну стабільність. Ці здібності важливі для нашої здатності вчитися на власному досвіді.

6. Сон
Необхідність постійно вставати рано чи проводити безсонні ночі, готуючись до лекцій, також може зробити Вас дурніший. В Університеті Берклі провели досвід на хом’яках, щоб дізнатися, як саме брак сну впливає на розумові здібності. Графік сну хом’яків змінювався кожні 6 днів, і в результаті нейронна активність звірків знизилася на 50%. Деякі з них навіть не змогли знайти колесо.

Хом’яки демонстрували зниження розумових здібностей протягом місяця і після того, як повернулися до нормального розпорядку дня. Таким чином, недолік сну може мати довгострокові наслідки.

7. Лекції
Статистика показує, що більшу частину часу в університеті ми проводимо, слухаючи чужий монолог. Так ми вчимося. Але в той же час такий спосіб навчання знижує Вашу здатність приймати розумні рішення. 24 студента відповідали на питання про те, як вони використовують ту чи іншу фінансову можливість, чи скористаються слушною нагодою в тих чи інших обставинах. Одночасно з цим їм робили магнітно-резонансну томографію (МРТ) мозку. У якихось випадках випробовувані отримували поради від «експертів», в якихось – ні.

Здебільшого, учасники дослідження робили саме так, як їм радили, навіть якщо це було пов’язане з ризиком. А коли ніяких рекомендацій вони не отримували, то брали ризик у розрахунок і приймали рішення самостійно, базуючись на всіх відомих даних, і вже після цього давали відповідь. Згідно МРТ, активність мозку в таких випадках була вище.

Друк