Консультативний семінар «Сучасні підходи до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому просторі»
15 травня 2024 року керівник науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Ірина Малишевська взяла участь, як доповідач, у консультативному семінарі «Сучасні підходи до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому просторі». Захід проводився для керівників закладів загальної середньої освіти Гайсинської громади. На семінарі були присутні педагогічні фахівці із 23 закладів загальної середньої освіти.
Організатори семінару – комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гайсинської міської ради (директор – Віталій Сич), комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Гайсинської міської ради (директор – Лариса Фурсова), науково-дослідна лабораторія інклюзивної педагогіки Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (керівник науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти факультету дошкільної та спеціальної освіти – Ірина Малишевська).
Мета проведення семінару – розвиток професійної компетентності керівників закладів загальної середньої освіти з питань організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.
В ролі спікерів перед учасниками семінару виступили:
Віталій Сич, директор КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гайсинської міської ради (тема виступу «Сучасні підходи до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому просторі»);
Ірина Малишевська, доктор педагогічних наук, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, керівник науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (тема виступу «Підготовка педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами»);
Лариса Фурсова, директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Гайсинської міської ради» (тема виступу «Організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти»).
Опрацювавши методичну тему семінару його учасники отримали: кваліфіковану та вичерпну інформацію щодо пріоритетного значення інклюзивного навчання; практичні рекомендації щодо використання сучасних якісних підходів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами; визначили шляхи взаємодії інклюзивно-ресурсного центру та шкільних команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами по наданню корекційно-розвиткових послуг. Учасникам семінару Іриною Малишевською було презентовано підготовлений Державною службою якості освіти у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) методичний посібник «Впроваджуємо інклюзію у закладі освіти», який покликаний допомогти керівникам закладів загальної середньої освіти у створені якісного інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами.