ІІІ РЕГІОНАЛЬНИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «НЕТРАДИЦІЙНІ МЕТОДИ ТЕРАПІЇ В ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ»

За гарною традицією в стінах факультету дошкільної та спеціальної освіти 14 листопада 2019 року відбувся щорічний регіональний науково-практичний семінар на тему: «НЕТРАДИЦІЙНІ МЕТОДИ ТЕРАПІЇ В ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ» за наступними тематичними напрямами:

  1. Формування мовленнєвої компетентності у дітей з мовленнєвими порушеннями.
  2. Характеристика пропедевтичного розвитку дошкільного віку в логопедичному оточенні.
  3. Проблеми дітей з особливими освітніми потребами.
  4. Використання нетрадиційні методи терапії у логопедичній роботі з дошкільниками.

Семінар було організовано спільно з Уманським гуманітарно-педагогічним коледжем імені Т.Г. Шевченка, комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Уманської міської ради, КУ «Інклюзивно-ресурсний центру» Золотоніської міської ради Черкаської області, Родниківським дошкільним навчальним закладом «Роднічок» ясла-садок комбінованого типу Родниківської сільської ради, Олександрівською ЗШ І-ІІІ ступені Олександрійської райради Кіровоградської області, Юрківською ЗОШ І-ІІІ ст. Звенигородської районної ради, ЗДО ясла-садок №21 м. Олександрія Кіровоградської області, ЗДО ясла-садок «Капітошка» с. Бритавка, Чечельницького району Вінницької області, ЗДО № 8 «Світлячок» м. Умань, ДНЗ №12 «Золота рибка» м. Умань, ДНЗ ясла-садком № 25 «Ягідка» м. Умань.

Головною метою проведення семінару було обговорення теоретичних та практичних проблем в логопедичній практиці та спеціальній освіті, зокрема дискусійними стали наступні питання: «Роль логопеда в сучасних вимірах спеціальної та інклюзивної освіти» (Бегас Людмила Дмитрівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини); «Використання позитивної психотерапії в корекційній роботі» (Бистранівська Ольга Станіславівна – викладач вищої кваліфікаційної категорії, голова циклової комісії спеціальної педагогіки і психології  КВНЗ Уманський гуманітарний педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка); «Використання коректурних таблиць у роботі з дітьми-логопатами» (Гевеленко Світлана Йосипівна – вчитель-логопед II категорії Родниківського дошкільного навчального закладу «Роднічок» ясла-садок комбінованого типу Родниківської сільської ради); «Застосування корекційної роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби в роботі  вчителя-логопеда» (Веровенко Світлана Степанівна – вихователь вищої  категорії, методист ДНЗ № 8 «Дениска» м. Умань); «Використання арт-терапії в логопедичній роботі з логопатами» (Миколенко Наталя Анатоліївна – вчитель-логопед Уманського реабілітаційного центру «Пролісок»); «Подолання невротичних станів у дітей-логопатів» (Левенцова Катерина – студентка 604 групи факультету дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини); «Зміст корекційно-розвиткових занять для дітей з РАС» (Ткачук Ірина Анатоліївнавчитель-логопед Інклюзивно-ресурсного центру Уманської міської ради).

Також присутні мали змогу ознайомитися з сучасним «Логопедопатословариком» та вивчили нові терміни:

  1. Влогопедився – закохався в логопедію.
  2. Злогопедився – подружився з колегами.
  3. Логопедичка – методична література з логопедії.
  4. Логопедливий – дохідливий, простий; підприємливий логопед.
  5. Логопедиво – цікавий логопат.
  6. Злогопедив – підглянув щось цікаве у колег і застосував у себе на практиці.

Оскільки у семінарі взяли участь науково-педагогічні працівники Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, практикуючі вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди та студенти, тому всі мали змогу презентувати, поділитися та обговорити напрацювання щодо використання інноваційних освітньо-корекційних технологій у роботі вчителя-логопеда з дітьми дошкільного віку.

Бажаємо науковцям, педагогам, практикуючим та майбутнім логопедам, дефектологам наснаги, терпіння та креативності у подальшій роботі.

Друк