З ДОШКІЛЬНОГО ДИТИНСТВА ДО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ
Однією з актуальних проблем розвитку українського суспільства є побудова системи безперервної освіти. Вона зумовлена необхідністю створення умов для переходу дитини з дитячого садка в школу, який є важливим етапом її життя та пов’язаний не лише зі зміною середовища розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення та сформованістю освітніх компетенцій дитини, усе це можливе за дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти.
Факультет дошкільної та спеціальної освіти здійснює підготовку фахівців у поєднанні дошкільної та початкової освіти.
Для забезпечення наступності між двома ланками освіти, педагоги вважають за необхідне і важливе встановлення завдань співпраці ЗДО та школи:
- створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з ЗДО до школи);
- поглиблення інтересу до життя в школі;
- вивчення особливостей розвитку дітей на перехідному етапі;
- визначення специфіки переходу від ігрової до навчальної діяльності;
- забезпечення наступності щодо методів та прийомів роботи з дітьми з розвитку мовлення, математики, ознайомлення з навколишнім, фізичного, естетичного, соціального виховання.
Наступність у роботі дошкільного навчального закладу та школи повинна передбачати зорієнтованість вихователів ЗДО та вчителів початкової школи на сумісну діяльність з дітьми, яка враховує вікові особливості розвитку дитини, спонукає її до творчого самовиявлення, зберігає унікальність і самобутність певного періоду дитинства, життєві компетенції.