НАУКОВО-ДОСЛІДНА ЛАБОРАТОРІЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ПЕДАГОГІКИ
1 листопада 2013 року була створена Науково-дослідна лабораторія інклюзивної педагогіки. Керівництво роботою лабораторії здійснює доктор педагогічних наук, професор Демченко Ірина Іванівна.
Метою створення і діяльності лабораторії є здійснення наукової, навчально-методичної, практико зорієнтованої, громадської роботи у сфері спеціальної та інклюзивної освіти.
Напрями наукової діяльності лабораторії є:
– вивчення й узагальнення зарубіжного та вітчизняного досвіду теорії і практики інклюзивної педагогіки;
– наукове обґрунтування й розроблення інноваційних форм, методів, засобів і технологій інклюзивного навчання, виховання й розвитку суб’єктів педагогічного процесу в системі неперервної освіти України;
– формування готовності викладачів, студентів, учителів, вихователів, практичних психологів, соціальних та корекційних педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти;
– організація і проведення науково-організаційних заходів з метою поширення й апробації результатів наукових розвідок з питань інклюзивної педагогіки;
– розроблення й реалізація у навчальних закладах дошкільної, середньої та вищої ланок освіти проекту «Алтея», що охоплює методичну систему психолого-педагогічного та соціально-реабілітаційного супроводу розвитку особистості в умовах інклюзивного навчально-виховного процесу.
Науковці лабораторії розробляють монографічні, інформаційні й методичні матеріали для фахівців системи загальної, спеціальної та інклюзивної освіти.
Лабораторія має досвід співпраці з науковими й освітніми інституціями як України, так і закордону.
На базі лабораторії здійснюється щорічне видання збірників наукових праць студентів та молодих учених «Вісник інклюзивної педагогіки» та «Актуальні проблеми збереження здоров’я дітей та молоді в сучасних умовах реформування освіти».
На базі лабораторії були захищені дисертаційні дослідження:
Білан В.А. «Формування естетичного ставлення майбутніх дефектологів до корекційно-педагогічної праці»;
Демченко І.І. «Теоретичні та методичні засади підготовки майбутнього вчителя початкових класів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти»;
Лемещук М.А. «Педагогічні умови соціалізації старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення в дошкільних навчальних закладах»;
Малишевська І.А. «Теоретико-методичні основи підготовки фахівців психолого-педагогічного профілю до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища»;
Бевзюк М.А. «Підготовка майбутніх учителів початкової школи до взаємодії з батьками в умовах інклюзивного навчання»;
Цимбал-Слатвінська С.В. «Теорія і практика професійної підготовки майбутніх логопедів в умовах інформаційно-освітнього середовища вищих навчальних закладів»;
Черніченко Л. А. «Підготовка логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної діяльності»;
Калиновська І. С. «Підготовка майбутніх практичних психологів до роботи в умовах інклюзивного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів»;
Чередник А. А. «Підготовка майбутніх учителів-реабілітологів до роботи в умовах інклюзивного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів».