НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ КАФЕДРИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти активно приймає участь у різноманітних наукових заходах, що проходять на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичина та поза його межами: Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова, Камянець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка, Комунальному вищому навчальному закладі «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім.Т.Г.Шевченка» та ін.
Щорічно кафедра проводить всеукраїнські студентські науково-практичні конференції, всеукраїнські науково-практичні конференції, науково-методичні та науково-практичні семінари.
Гарною традицією стала організація Всеукраїнських науково-практичних конференцій: «Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика» (відповідальна за організацію д.п.н, проф. Демченко І.І.), «Формування здоровʼязберігаючих компетенцій дітей та молоді: проблеми, розвиток, супровід» (відповідальна за організацію к.п.н, доцент П’ясецька Н.А.) та Регіонального науково-практичного семінару «Нетрадиційні методи терапії в логопедичній роботі» (відповідальна за організацію к.п.н, доцент Бегас Л.Д.).
До участі в наукових заходах кафедри спеціальної та інклюзивної освіти запрошуються студенти, викладачі та практичні працівники із закладів дошкільної освіти, навчально-реабілітаційних та інклюзивно-ресурсних центрів та обговорюються найактуальніші питання сучасного розвитку інклюзивної освіти та про взаємодію закладу вищої освіти із базами практики.
Прикладом може слугувати науково-методичний семінар «Педагогічна практика як засіб професійного самовизначення студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта», що відбувся 20 лютого 2020 року та на якому лунали найрізноманітніші запитання від «Якого ви хочете бачити студента-практиканта?» до «Про яку базу практики мріють студенти?». Ділилися думками про інноваційні зміни в організації педагогічної практики майбутніх фахівців спеціальної освіти, адже найкращого спеціаліста можна підготували лише у тріаді викладач – студент – практик.