Новини, події, оголошення

Відкрите практичне заняття на тему: «Нескладні досліди як метод ознайомлення дошкільників з природою»

11 квітня 2023 р.  зі студентами ІІ курсу спеціальності 012 Дошкільна освіта, освітньо-професійної програми Дошкільна освіта факультету дошкільної та спеціальної освіти кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Дукою Т.М. було проведене відкрите практичне заняття з дисципліни «Ознайомлення дітей з природним довкіллям» на тему: «Нескладні досліди як метод ознайомлення дошкільників з природою».

Метою заняття передбачалося: систематизація та закріплення знань про досліди, які проводяться з дітьми дошкільного віку в закладі дошкільної освіти, методику їх проведення; розвивати пошукові уміння, дослідницькі навички, самостійність під час проведення дослідів; виховання емоційно-ціннісних почуттів до природи, відповідальності, дотримання правил безпечної поведінки під час проведення дослідів.

Заняття проходило в формі ділової гри, у якій усі студенти спробували себе в ролі вихователів, дітей, чарівників та дослідників.

У цікавій формі відбувалося визначення черговості проведення дослідів: на заняття завітала казкова героїня Герміона Джін Ґрейнджер (студентка 23 групи Мунтян Маріанна), яка й провела жеребкування за допомогою різнокольорових квітів із чарівної скриньки. Така атмосфера надихнула усіх на емоційне проведення таємничого чарівництва, під час якого студенти зуміли показати як наукові, так і з творчі якості.

Досить вдало студенти проводили вступні бесіди, підготували усі необхідні матеріали, з якими проводили досліди, під час яких проявили свої пошукові уміння, дослідницькі навички, самостійність.

Цікаво та емоційно студенти презентували досліди, якими перевіряли та підтверджували властивості рідин, їхню взаємодію з іншими речовинами та матеріалами.

Під час проведення дослідів увага студентів зосереджувалася на методичному дотриманні поетапності виконання досліду та його науковому обґрунтуванні у доступній формі для дітей дошкільного віку.

Хочеться відзначити розуміння відповідальності та високий рівень підготовки студентів до заняття та уміння поєднувати теоретичний матеріал з сучасними мультимедійними та наочними засобами. У процесі експериментально-дослідницької діяльності усі виступи студентів були неповторними та неординарними.

Заняття, у формі ділової гри сприяло розвитку креативності, критичності мислення, м’яких навичок та вдосконаленню фахових компетентностей, які обов’язково знадобляться нашим студентам у їхній подальшій професійній діяльності.