Новини, події, оголошення

ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS У БАКАЛАВРІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОК «ПЕДАГОГІКА ДОШКІЛЬНА»

Важливим складником професійного профілю та іміджу сучасного фахівця дошкільної освіти, крім професійних навичок, є soft skills (м’які навички). Нині інтерес до soft skills і потреба в них стали ще більшими. Останнім часом ці навички все частіше роботодавці включають в перелік вимог до кандидата практично на кожну вакансію.

Soft skills дають змогу людині бути успішною незалежно від специфіки професійної діяльності чи сфери, в якій вона працює. Формування soft skills є об’єктивною вимогою сучасного ринку праці і важливим завданням щодо формування конкурентоспроможного фахівця. Це питання є надзвичайно актуальним на етапі професійної підготовки бакалаврів, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Дошкільна освіта» у закладі вищої освіти.

Так, скориставшись запропонованими Міністерством освіти і науки Практикумом з розвитку м’яких навичок ( https://profosvita.online/courses/course-v1:Profosvita+CS-K001SFPL+2024/course/ ), 3 квітня 2023 року на факультеті дошкільної та спеціальної освіти доцентом, в.о. завідувачем кафедри дошкільної освіти Ольгою Мельниковою та викладачем-стажистом Ольгою Ломакою проведено практичне заняття у змішаному форматі «Дитинство я соціально-педагогічне явище» з ОК «Педагогіка дошкільна» зі здобувачами 111 групи.

Відповідно, під час опанування курсу з педагогіки дошкільної здобувачі оволодівають компетентностями (загальними та спеціальними), які передбачають формування soft skills зокрема:

– здатність до міжособистісної взаємодії, роботи а в команді;

– здатність до творчого пошуку і реалізації нових ідей, до самопрезентації та результатів своєї професійної діяльності; здатність до керування власним життям і кар’єрою, планувати і управляти культурними та соціальними проєктами, критично мислити.

– здатність до розвитку допитливості, пізнавальної мотивації, пізнавальних дій у дітей раннього і дошкільного віку.

– здатність до виховання в дітей раннього і дошкільного віку навичок свідомого дотримання суспільно визнаних морально-етичних норм і правил поведінки.

– здатність до формування у дитини ціннісного ставлення до людей і до самої себе з урахуванням особливостей культури, релігії, статі; мови, необхідних для реалізації свого особистісного потенціалу як члена суспільства.

Отже, ОК «Педагогіка дошкільна» дає змогу здобувачеві розвивавати базові soft skills, які є невід’ємним складником готовності бакалавра дошкільної освіти до майбутньої професійної діяльності, а саме:

  • готовність допомагати;
  • креативність;
  • відбір інформації та критичне мислення;
  • адаптація до нових умов та еластичність;
  • готовність навчатися і розвиватися;
  • презентаційні навички;
  • пізнання себе та самоаналіз;
  • уміння співпрацювати з різними людьми;
  • уміння працювати в групі.