Новини, події, оголошення

ВЕБІНАР «ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО КОРЕКЦІЇ ЗВУКОВИМОВИ У ДІТЕЙ»

30 травня 2024 року членами науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки факультету дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини спільно із фахівцями інституту ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» було організовано та проведено вебінар на тему «Інноваційні підходи до корекції звуковимови у дітей» для фахівців спеціальної освіти (вчителів-логопедів) та консультантів й керівників інклюзивно-ресурсних центрів регіону. У вебінарі взяло участь 70 педагогічних працівників.

Метою вебінару було: ознайомлення різнопрофільних фахівців із використанням інноваційних технологій в корекційно-розвитковій роботі із дітьми з особливими освітніми потребами, які мають мовленнєві порушення.

В ролі спікерів перед учасниками вебінару виступили:

Оксана Криницька, завідувач Черкаського ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, яка  відмітила, що традиційні методики у корекційній роботі вчителів-логопедів залишаються важливим елементом для розвитку загальної мовленнєвої компетентності та соціальних навичок дітей з особливими освітніми потребами, тоді як цифрові ігри доповнюють їх, удосконалюючи освітній процес.

Ірина Малишевська, доктор педагогічних наук, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, керівник науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки факультету дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, яка зауважила, що розвиток комунікативних компетентностей дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення є важливим концептуальним орієнтиром дошкільної освіти XXІ століття. Іриною Малишевською наголошено, що інтерактивні ігри є ефективним засобом для розвитку мовлення та корекції мовленнєвих порушень у дітей і можуть бути використані як додатковий ресурс у корекційно-розвитковій роботі вчителя-логопеда.

Віра Товт, здобувачка вищої освіти ОС «магістр» спеціальності 016.01Спеціальна освіта (логопедія) Уманського державного педагогічного університету ім. П. Тичини, яка ознайомила педагогічних фахівців із комп’ютерними програмами, ігровими платформами, мобільними додатками (логопедичні додатки для смартфонів та планшетів, які пропонують інтерактивні вправи та ігри для розвитку мовлення), онлайн-платформами (веб-сайти та платформи, які надають доступ до логопедичних вправ, ігор та завдань через інтернет); із використанням VR-технологій для створення логопедичних ігор для візуальних занять.  

Віра демонструвала створення інтерактивних логопедичних ігор для корекції звуковимови у дітей з порушеннями мовлення. Практична робота була спрямована на створення логопедичних ігор на платформах Wordwall та Learningapps.

Фахівці розглянули можливості та сферу застосувань інноваційного підходу корекції і розвитку дітей з порушеннями мовлення.

По завершенню заходу учасники відмітили його практичну значущість та актуальність отриманої інформації.