Захист виробничої педагогічної практики в ЗЗСО 314 групи
Виробнича педагогічна практика є важливим етапом навчання здобувачів вищої освіти, які здобувають освіту в галузі спеціальної освіти та логопедії. Саме під час практики вони мають змогу застосувати отримані теоретичні знання на практиці, навчитися працювати з дітьми та підлітками, що мають порушення мовлення, а також розвинути необхідні професійні навички. Захист практики є завершальним етапом цього процесу. Він дозволяє студенту підсумувати власний досвід, продемонструвати здобуті знання і вміння, а також отримати зворотний зв’язок від викладачів і фахівців.
Захист виробничої педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачами вищої освіти денної форми навчання Спеціальності 016 Спеціальна освіта 314 групи відбувся 4 квітня 2025 року в формі презентації перед комісією, до складу якої входили к.п.н., доцент Дука Т.М., к.п.н., доцент Калиновська І.С., к.п.н., доцент Хрипун Д.М. та директор КЗ “Інклюзивно-ресурсний центр” Уманської міської ради, к.п.н., Бевзюк М.С. Керівник практики – доктор філософії, доцент Черніченко Л.А.
Студенти представляли основні результати своєї роботи, демонстрували підготовлені матеріали використовували фото- та відеоматеріали (за умови дотримання етичних норм і конфіденційності). Також під час захисту відповідали на запитання комісії, яка цікавилася деталями використаних методик, результатами роботи та висновками щодо ефективності проведених занять. Перед захистом студенти підготували детальний звіт про проходження практики. У цьому звіті здобувачі вищої освіти описали виконану роботу, індивідуальні заняття, методи діагностики та корекції мовленнєвих порушень, які застосовувалися. Важливим елементом звіту був самоаналіз: студенти оцінили свої сильні та слабкі сторони, проаналізували труднощі, з якими зіткнулися, та зробили висновки щодо власного професійного зростання.
Оцінювання захисту практики ґрунтувалося на кількох важливих критеріях: наскільки глибоким і детальним є аналіз проведеної роботи, як студенти аргументують вибір методик, чи здатні критично оцінити свою діяльність і зробити висновки для подальшого професійного розвитку. Також враховувалась якість оформлення звітних матеріалів та здатність студентів чітко та логічно висловлювати свої думки.
Захист практики – це не лише перевірка знань, а й можливість для студентів усвідомити свій рівень готовності до майбутньої професійної діяльності, отримати цінні поради від досвідчених фахівців і ще більше заглибитися у сферу логопедії.