Новини, події, оголошення

ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «СПЕЦІАЛЬНА ТА ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, МЕТОДИКА, ПРАКТИКА»

30 березня 2023 року на базі науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки факультету дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика» для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, здобувачів вищої освіти, педагогічних працівників закладів спеціальної освіти, закладів дошкільної, загальної середньої освіти з інклюзивною формою навчання.

Основні напрямами роботи конференції: 

  • Сучасні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти.
  • Практичні аспекти спеціальної та інклюзивної освіти.
  • Психолого-педагогічний супровід осіб з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього простору.

З вітальним словом до учасників конференції звернулася Годованюк Тетяна Леонідівна (доктор педагогічних наук, професор кафедри вищої математики та методики навчання математики, проректор з наукової роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).

Доповідачами було презентовано доповіді на актуальні теми щодо: стратегічних напрямів розбудови спеціальної та інклюзивної освіти в Україні; основних викликів в освіті дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану; пошуку оптимальних рішень та впровадження нових підходів до освіти дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни; підготовки майбутніх різнопрофільних фахівців до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах спеціальної та інклюзивної освіти. Зокрема:

Інклюзивна освіта як шлях до формування громадянського суспільства (Колупаєва А. А., доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України, головний науковий співробітник відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України)

Стратегії формування безбар’єрного комунікативного середовища засобами невербальної комунікації (Цимбал-Слатвінська С. В., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти факультету дошкільної та спеціальної освіти Уманського держаного педагогічного університету імені Павла Тичини).

Соціальне інтегрування дітей з особливими освітніми потребами: як досягти соціальної дієздатності (Таранченко О. М., доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України). 

Міжсекторальна співпраця в організації інклюзивного навчання на рівні громади (Кравченко  О. О., доктор педагогічних наук, професор, декан факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).

Використання мультимодального підходу при вивченні природничих наук в закладах загальної середньої освіти (Гнатюк О. В., кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук факультету фізики, математики та інформатики Уманського держаного педагогічного університету імені Павла Тичини).

Особливості психічного здоров’я батьків дітей з особливими освітніми потербами в умовах воєнного стану (Чобанян А. В., кандидат психологічних наук, доцент, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка). 

Організаційно-методичні аспекти логопедичного супроводу у закладах дошкільної освіти з інклюзивним навчанням (Коваль-Бардаш Л. В., кандидат педагогічних наук, логопед вищої категорії, методист експериментального дошкільного закладу «Школа-Дитячий садок «Паросток»» міста Києва).

Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання мобільних застосунків та арт-терапії з дітьми з особливими освітніми потребами (Пісняк В. С., викладачка кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі факультету початкової освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).

Робота інклюзивно-ресурсного центру в умовах воєнного стану: виклики сьогодення (Фурсова Л. М., директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Гайсинської міської ради). 

Практична робота з внутрішньо переміщеними особами в умовах воєнного стану (Бондаренко Ю. Ф., фахівець (консультант) комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Гайсинської міської ради.

Інноваційні технології у логопедичній роботі (Колодій Н. В., вчитель-логопед Жашківського ліцею № 1 Жашківської міської ради Черкаської області.

Прийоми формування правильної звуковимови у дітей дошкільного віку (Солошенко О. В., вчитель-логопед Уманської початкової школи №1). 

Інтерактивні ігри в логопедичній роботі (Віра Товт, здобувачка вищої освіти спеціальності Спеціальна освіта 4 року навчання факультету дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини). 

Дякуємо усім учасникам конференції за ґрунтовні та цікаві доповіді, за обмін практичним досвідом, за конструктивну дискусію. Учасники конференції переконані, що лише професійна співпраця науковців і практиків дозволить вплинути на якість, взаємозбагачення та розширення можливостей спеціальної та інклюзивної освіти в Україні.

 

Запис конференції можна переглянути тут

 

Модератор конференції – Малишевська І. А., доктор педагогічних наук, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.