Новини, події, оголошення

ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «СПЕЦІАЛЬНА ТА ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, МЕТОДИКА, ПРАКТИКА»

28 березня 2024 року на базі науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки факультету дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика».

Тематичні напрямами роботи конференції:

  • Сучасні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти.
  • Практичні аспекти спеціальної та інклюзивної освіти.
  • Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.
  • Організація безбар’єрного освітнього середовища в умовах реалізації Концепції НУШ.

З вітальним словом до учасників конференції звернулася Годованюк Тетяна Леонідівна (доктор педагогічних наук, професор кафедри вищої математики та методики навчання математики, проректор з наукової роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).

Спікерами було презентовано теоретичні та практичні напрацювання на актуальні теми щодо: стратегічних підходів до освіти дітей з особливими освітніми потребами в Україні; основних викликів в освіті дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану; гендерних аспектів освітньої та соціальної інклюзії; організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти; практичної підготовки майбутніх різнопрофільних фахівців до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього простору. Зокрема:

Категоріальність дітей з особливими освітніми потребами на основі класифікаційних ознак та різноступеневість освітніх труднощів та підтримки (Колупаєва А. А., доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України, головний науковий співробітник відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України).

Гендерні аспекти в інклюзії: академічний і соціальний контекст

(Джус О. В. – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії факультету управління Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника).

Варіативність різнорівневої підтримки дітей з особливими мовленнєвими потребами (Рібцун Ю. В. – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України,

Робота психолога з батьками які виховують дітей з особливими освітніми потребами (Перепелюк Т. Д. – кандидат психологічних наук, професор, професор кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).

Створення спеціальних класів на базі закладів загальної середньої освіти: перспективи і виклики (Гнатюк О. В. – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук факультету фізики, математики та інформатики Уманського держаного педагогічного університету імені Павла Тичини, керівник Уманського інклюзивного освітнього хабу «Черкащани» громадської організації «Черкащани Уманщини»).

Асистент дитини в умовах інклюзивного освітнього середовища

(Орленко І. М. доктор філософії, завідувачка Одеського обласного ресурсного центру  підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради).

 Практичні аспекти впровадження денверської моделі раннього втручання (Вейлерт Ю. К. – методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти. КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»).

Сенсорна інтеграція. як вона допомагає дітям із порушенням мовлення

(Федчик Ю. В. – практикуючий логопед-дефектолог, спеціальний психолог, асистент вчителя інклюзивного класу, членкиня Асоціації Логопедів України, методист  приватного освітнього закладу “Освітній простір «Sova»).

Препрекрасні без прикрас або що приховує аутизм

(Бондар О. В. – фахівець (консультант) практичний психолог комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Гайсинської міської ради).

 Інтерактивні логопедичні ігри як засіб корекції мовлення у дітей дошкільного віку (Товт В. О. – здобувачка вищої освіти спеціальності Спеціальна освіта (Логопедія), I магістерського рівня, факультету дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).

Дякуємо усім учасникам конференції за ґрунтовні та цікаві доповіді, за обмін практичним досвідом, за конструктивну дискусію. Учасники конференції переконані, що лише професійна співпраця науковців і практиків забезпечить взаємозбагачення та розширення можливостей спеціальної та інклюзивної освіти в Україні.

Модератор конференції – Малишевська І. А., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, завідувач науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

 


Вісник науково дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки “Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика”

Програма X Всеукраїнської науково-практичної конференції: “Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика”


Посилання на запис зустрічі – https://drive.google.com/drive/folders/1vqB8jfihIzNZHR2Ukslp80QqsfDYNOF_?usp=sharing