ВПРОВАДЖЕННЯ ГЕНДЕРНИХ ПІДХОДІВ У СИСТЕМУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Доцент кафедри теорії та методик дошкільної освіти Ольга Бутенко та доцент кафедри дошкільної педагогіки та психології Леся Карнаух стали активними учасниками круглого столу «Впровадження гендерних підходів у систему вищої освіти України», що відбувся 17 червня 2014 року у Міністерстві освіти і науки України.

_MG_0016(1)

У круглому столі взяли участь заступник Міністра освіти і науки України Павло Полянський, директор Представництва Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні Штефан Мойзер; національний експерт з гендерної політики, радник з гендерних питань Міністерства соціальної політики України Лариса Кобелянська; представники вищих навчальних закладів та Всеукраїнської мережі центрів гендерної освіти ВНЗ України.

_MG_0001(1)

На заході було презентовано майже трирічний досвід спільної системної діяльності членів Всеукраїнської мережі у напрямі впровадження гендерного підходу в систему вищої освіти, а також гендерні ініціативи різних вищих навчальних закладів України, адже робота Мережі сприяє поширенню толерантності, зменшує соціальне напруження, надає можливість навчити майбутніх спеціалістів з різних сфер в своїй професійній діяльності брати до уваги ґендерний чинник та приймати рішення з його врахуванням, що дозволяє більш ефективно використовувати матеріальні й людські ресурси, покращити послуги та якість життя, а отже сприяє сталому розвитку країни.

Обговорюючи важливість впровадження гендерних підходів у освіті, заступник Міністра Павло Полянський зазначив, що гендерність не є ознакою статевих відмінностей, а розуміння сутності взаємодії статей на принципах паритетності й гендерної рівності, що потребує подолання в суспільному просторі гендерних стереотипів, які складалися протягом тривалого часу.

_MG_0006(1)

Заступник Міністра нагадав, що в Україні прийнятий Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», який набрав чинності ще у 2006 році. Павло Полянський зазначив, що «необхідно визнати, що багато з правових приписів цього Закону залишилося на рівні побажань».

_MG_0010(1)

У свою чергу, директор Представництва Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні Штефан Мойзер зазначив, що в 2011 року за підтримки фонду та Федеративної Республіки Німеччини розпочав свою роботу Центр гендерної освіти в Україні. Штефан Мойзер підкреслив, що зараз в Україні налічується вже 21 таких центрів. За його словами, проблеми гендерної рівності існують і в європейських країнах. Необхідно подолати стереотипи та впроваджувати гендерну рівність, використовуючи потенціал людини, незалежно від її статі.

Друк