Новини, події, оголошення

ВІДКРИТЕ ЛЕКЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІНИ «ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ»

З метою якісної організації освітнього процесу 17 лютого 2022 року доктором педагогічних наук, професором кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Іриною Малишевською та асистентом вчителя Уманської загальноосвітньої школи №9 Уманської міської ради Черкаської області Вірою Хливнюк для студентів 15м групи ОПП «Середня освіта
(Природничі науки)» початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти було проведено відкриту лекцію з дисципліни «Професійна діяльність
асистента вчителя в інклюзивному класі».  Лекція на тему «Основні ролі та функції асистента вчителя в умовах інклюзивного навчання» відбувалася у форматі спільного викладання
матеріалу викладачем, який презентував теоретичний матеріал і педагогічним працівником (асистент вчителя інклюзивного класу), який демонстрував практичні аспекти теми.

Ірина Малишевська проаналізувала нормативно-правові положення, що регламентують основні ролі та функції асистента вчителя в умовах інклюзивного навчання; ознайомила із сучасними постановами, які є важливими на предмет нової термінологічної складової інклюзивного навчання та інструктивних рекомендацій щодо порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, що набрали чинності з 1 січня 2022 року («Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» (від 15 вересня 2021 р. № 957), «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми
потребами» (від 21 липня 2021 р. № 765)).

Віра Хливнюк поділилась власним досвідом роботи асистентом вчителя інклюзивного класу. Віра Миколаївна зауважила, що ефективні стосунки між учителем та асистентом вчителя формуються на основі професійної співпраці, яка передбачає: спільну відповідальність, спільні узгоджені цілі, цінності та переконання, спільне лідерство, що сприяє якісному задоволенню освітніх потреб усього дитячого розмаїття. Діяльність асистента вчителя інклюзивного класу розглядає у площині командної взаємодії, наголошуючи на тому, що ефективність організації інклюзивного навчання значною мірою буде залежати від ступеню взаємодії асистента вчителя з вчителем класу та правильного розподілу обов’язків у межах їхньої компетентності.

Лектори розглянули питання спільного викладання в умовах інклюзивного навчання, що  вимагає ретельної організації освітнього процесу, спільного планування уроків, узгодження методів та форм викладання навчального матеріалу, розуміння кінцевих результатів, вирішення загальних організаційних питань. Наголосили, що спільне викладання це спланована робота вчителя і асистента вчителя, яка забезпечує не лише кращу якість викладання в умовах інклюзивного навчання, а й сприяє професійному розвитку педагогів.  Модератор відкритої лекції – Малишевська І. А., доктор педагогічних наук, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти.