Відкрита онлайн-лекція на тему: «Розвиток пізнавальної активності дітей дошкільного віку»
У межах освітнього компонента «Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку» для здобувачів 2 курсу 21, 211, 212, 213, 223 груп, спеціальності 012 «Дошкільна освіта» за освітніми ступенями «молодший бакалавр», «бакалавр» денної форми навчання доктором педагогічних наук, професором, завідувачем кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Людмилою Валентинівною Іщенко було проведено відкриту онлайн-лекцію на тему: «Розвиток пізнавальної активності дітей дошкільного віку».
Навчальний матеріал лекції був підібраний відповідно до програми з означеної дисципліни. Лектором було розкрито актуальність проблеми, сутність поняття «пізнавальна активність старших дошкільників», проаналізовано мету, завдання, схарактеризовано основні форми, методи, умови розвитку пізнавальної активності на заняттях з математики в освітньому процесі закладів дошкільної освіти.
Лекцію супроводжував влучно підібраний різноманітний презентаційний матеріал, який включав відео- та фото матеріали із зазначеної тематики, що дозволило лекторові застосовувати прийоми розповіді, показу, характеристики, пояснення, коментування і зберегти стійку увагу слухачів протягом всього заняття. Окрім того, викладач постійно залучав здобувачів вищої освіти до активної участі у занятті, використовуючи сучасні методичні прийоми та заохочувальні стимули.
Лекція характеризувалася високим науковим рівнем викладеної інформації, яка має світоглядне значення, охоплювала значний обсяг систематизованої й методично опрацьованої сучасної наукової інформації, доказовість і аргументованість висловлюваних суджень. При цьому лектор надала студентам можливість слухати, осмислювати й коротко записувати інформацію.
Органічне застосовування різноманітних методів та прийомів педагогічного впливу сприяло встановленню педагогічного контакту, породжувало емоційний відгук у студентів. Заняття одержало схвальні відгуки, зокрема відзначено професіоналізм лектора, вміння зосередити увагу студентів на головних положеннях матеріалу лекції, створити робочу та творчу атмосферу що сприяло активізації їх пізнавальної діяльності, власного творчого пошуку й формуванню стійкої позитивної мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів.
Лектор досягла своєї мети, проведена на високому науково-теоретичному і методичному рівнях та відповідає сучасним вимогам закладу вищої освіти.