Відбувся захист виробничої логопедично-дослідної практики в закладах освіти з інклюзивним навчанням та/або інклюзивно-ресурсних центрах здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти 604з групи
31 жовтня 2025 року відбувся захист виробничої логопедично-дослідної практики в закладах освіти з інклюзивним навчанням та/або інклюзивно-ресурсних центрах здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти 604з групи. Термін проходження практики з 15 вересня по 24 жовтня 2025 року. Керівник практики доктор філософії, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Черніченко Людмила Анатоліївна.
Метою практики було закріплення, поглиблення та узагальнення професійних знань, формування практичних умінь і навичок майбутніх вчителів-логопедів для ефективної роботи з дітьми, які мають порушення мовлення різного генезу, в умовах інклюзивного освітнього простору.
Під час проходження практики студенти: узагальнили знання про нормативно-правові документи, що регламентують діяльність учителя-логопеда у закладах освіти з інклюзивним навчанням та ІРЦ; адаптували та апробували інноваційні логопедичні методики і технології корекційно-розвиткової роботи з дітьми та підлітками з порушеннями мовлення; провели комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей з мовленнєвими порушеннями; розробили індивідуальні стратегії логопедичного впливу відповідно до особливостей розвитку кожної дитини; організували та провели дискусії, тренінги, навчально-методичні семінари щодо діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП; здійснили прогнозування та аналіз проблемних ситуацій у процесі інклюзивного навчання; підготували методичні матеріали до логопедичних і корекційно-розвиткових занять; провели заходи з педагогічними працівниками щодо створення безпечного й здоров’язбережувального освітнього середовища; розробили практичні рекомендації щодо профілактики професійного та емоційного вигорання вчителя-логопеда.
Захист практики відбувся у формі презентацій портфоліо, обговорення результатів дослідницьких спостережень і методичних напрацювань. Студенти продемонстрували високий рівень професійної підготовки, аналітичного мислення, педагогічної творчості та готовності до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища.
Результати практики засвідчили сформованість у студентів ключових професійних компетентностей вчителя-логопеда, уміння застосовувати сучасні інноваційні підходи та технології у корекційно-розвитковій діяльності.









