«Soft skills у дошкільній та спеціальній освіті»
11 квітня 2023 року на факультеті дошкільної та спеціальної освіти проведено засідання круглого столу викладачів та здобувачів вищої освіти.
Тема: «Soft skills у дошкільній та спеціальній освіті».
Під час зустрічі в.о. зав. кафедри дошкільної освіти Ольгою Мельниковою було закцентовано увагу на важливості розвитку м’яких навичок. Адже оволодіння soft skills дає змогу майбутньому фахівцю дошкільної та спеціальної освіти підвищити ефективність професійної діяльності та зберігати власну професійну затребуваність.
Завідувач кафедри психології та педагогіки розвитку дитини професор Людмила Іщенко поінформувала здобувачів про те, що під час вивчення окремих освітніх компонент здобувачі також мають можливість розвивати м’які навички, які знадобляться їм у майбутній професійній діяльності, серед яких креативність та ініціативність, уміння працювати в команді, вміння формувати та висловлювати свою позицію, системне та критичне мислення, вирішувати конфлікти, лідирувати та ін.
Гарантами освітніх програм «Дошкільна освіта», доцентом Лесею Карнаух, «Спеціальна освіта» доцентом Мариною Лемещук наголошено на тому, що переважно в усіх сферах життєдіяльності soft skills будуть переважати над hard skills (тверді навички).
У межах засідання здобувачам вищої освіти запропоновано тренінгові вправи на розвиток soft skills (лідерство та стресостійкість).
Під час тренінгів учасники дотримувались певних правил тренінгів:
- вимкненого мобільного телефона;
- поважати ідеї інших;
- працюємо відповідно встановленого часу.
Так, доцентом кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Іриною Калиновською проведено тренінг з розвитку soft skill «Лідерство», під час якого здобувачі разом з викладачами виконували: вправи «Знайомство», «Малювання», малюнковий тест «Три тварини», гра «Оратор».
Доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Неля Кравчук провела психологічний тренінг «Емоційне благополуччя особистості».
Під час проведення тренінгу учасники познайомились із шістьма практиками благополуччя дітей та виконали такі завдання:
- дихальна гімнастика «Вітрильник» – для налаштування на командну роботу, стабілізації дихання та гармонізації психічного стану;
- рутина «Догори дригом» – для уміння відчувати повноту та радість життя, впевненість у власних силах;
- психотренінгові вправи: «Лимон», «Кулька», «Лікувальне мислення» – методика Яна Гоулера з метою зняття психо-емоційного напруження, психологічних утисків та уміння розслаблятися у конфліктній ситуації, розрядити напруження;
- ігрова практика «Намалюємо благополуччя дітей» з метою розуміння студентами поняття «безпечне освітнє середовище» та шляхи його створення; створювати відчуття безпеки завдяки передбачуваності освітнього процесу;
- велике емоційне задоволення викликала вправа-самомасаж «Австралійський дощ» з метою зняття фізичної втоми та перенапруження;
- вправа-релаксація «Троянда» для розслаблення та відновлення гармонії психічного стану.
Отже, розвиток soft skills – це особистий мотив кожної людини, і тільки від неї самої залежить, якою мірою її особисті якості допоможуть їй зробити успішну професійну кар’єру, визначити її продуктивність в професійному конкурентоспроможному середовищі.