Новини, події, оголошення

СЕМІНАР НА ТЕМУ: «РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

 

07.11.2023 р. у дошкільному навчальному закладі ясла-садка комбінованого типу №12 м. Умані відбувся семінар на тему: «Розвиток креативного мислення дошкільників засобами художньої літератури».

Семінар для вихователів ДНЗ №12 організовувався з метою здійснення аналізу особливостей методики ознайомлення з художньою літературою дітей дошкільного віку; збагатити методичний інструментарій щодо роботи над аналізом художнього твору. Створити умови для розвитку креативності у дошкільників за допомогою літературних текстів.

Теоретичну частину семінару провела методист закладу – Міняйло Олена Володимирівна.

Практичну частину семінару на тему: «Особливості розвитку творчих здібностей обдарованих дітей дошкільного віку засобами художньої літератури» підготувала і провела к.пед.н., доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Кравчук Н.П.

Зокрема було організовано такі форми роботи з вихователями:

Вправи: «Привіт, друже!», «Коза-Дереза», «Телесик», «Біля річки», «Зайчикова хата», «Хто я?», «Класифікація з помилками», «Ігрові ситуації», «Ланцюжок слів», «Поліном фантазії», «Творча помилка», «Фантастичні гіпотези», «Складання казки», «Я пензлем казку розповім – колективне малювання малюнків», «Назви одним словом», «Висновки за аналогією», «Домалюй фігуру», «Асоціації. Піктограми».

Методики: «Незвичні способи вживання (картонні коробки)» за П. Торренсом, «Придумай казку з означеними словами» (О. Кульчицька, Л.Чорна), «Завершення речень» (Л. Дерев’янко).

Методи активізації пошуку для розвитку творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку: метод фокальних об’єктів, мозковий штурм, синетика, усний лабіринт, емпатії, морфорогічний аналіз, фантастичне завдання.

Прийоми фантазування: інтерверсія; збільшення чи зменшення об’єкта; прискорення чи затримка; об’єднання чи роз’єднання; безперервні процеси зробити такими, що перериваються і навпаки; знищення чи відродження властивостей об’єкта; зміна середовища, в якому живе об’єкт; прямої аналогії, особистісної, символічної, фантастичної.

Ігри-етюди: «Чарівний ліс» і «Містечко Гномів».

Ігрові ситуації: «Речі, які захворіли», «Історії, про які не написано в книгах», «Пожаліємо ображених звірят».

Семінар пройшов на високому емоційному рівні: вихователі мали змогу об’єднуватися в групи, разом складати казки, виконувати завдання, грати в ігри та радіти власним успіхам і успіхам своїх колег.

Бажаємо подальшої плідної роботи! А досвід, який отриманий під час семінару був реалізований у роботі з дітьми дошкільного віку!

Успіхів Вам!