Академія обдарованої дитини «Вундеркінд»

Регіональний науково-практичний семінар на тему: «Теоретико-методичні засади розвитку творчого потенціалу обдарованих дітей»

Талант – невипадкове в світі диво,

Засвічує він вогник у дитині.

А він горить яскраво і красиво,

Цим надихає і звеличує людину.

Бо обдаровані – це гордість України!

Цвіт нації майбутній і еліта,

Зламає самі непохитні стіни

Бо інтелект із творчістю – то сила світу!

У них завжди й на все є власні плани –

Талант і сили мають діти несказані.

Вони готові внести у систему зміни

Бо обдаровані – це золотий запас країни!

20.04.2023р. відбувся регіональний науково-практичний семінар на тему: «Теоретико-методичні засади розвитку творчого потенціалу обдарованих дітей».

Серед гостей і учасників семінару були: КЗ «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т. Г. Шевченка Черкаської обласної ради», ДНЗ №12, ДНЗ №30, ДНЗ №25, ДНЗ №28, ДНЗ №15, Уманська початкова школа № 1 Уманської міської ради, Уманська початкова школа № 2 Уманської міської ради.

Розпочався семінар хвилиною мовчання зі вшанування пам’яті загиблих унаслідок збройної агресії російської федерації.

З вітальними словами виступили декан факультету дошкільної та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Попиченко Світлана Сергіївна та завідувач кафедрою психології та педагогіки розвитку дитини доктор педагогічних наук, професор Іщенко Людмила Валентинівна.

Обдарованість — це явище, відоме навіть дітям. У них запитали, що вони знають про обдарованість, і ось що вони відповіли: «Обдарованість — це талант, коли у тебе щось дуже добре виходить»; «Обдарованість — це коли у людини особливий дар».

Обдаровані діти. Які вони? Як їх розпізнати в дитячому колективі? Відповіді на ці питання нам дала доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної освіти директор Академії обдарованих дітей «Вундеркінд», Гаврилюк Світлана Миколаївна з темою: «ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ»

Найважливішою проблемою нашого суспільства є збереження і розвиток обдарованості. Перед вихователями ЗДО постає основне завдання: сприяти розвитку творчого потенціалу кожної дитини. Тому важливо встановити рівень здібностей та їх різноманітність, але не менш важливо, вміти правильно здійснювати їхній розвиток.

Як це здійснювати практично розповіла керівник центру «Дивосвіт» Вознюк Наталія Дмитрівна тема: «ФОРМИ  І МЕТОДИ  РОБОТИ  З  ОБДАРОВАНИМИ  ДІТЬМИ».

Стосовно феномену обдарованості дитини існує дві протилежні точки зору. За соціальною концепцією визнається, що більшість дітей від народження однаково наділені розумом і різниця у рівні розвитку їх здібностей зумовлена різницею життєвих умов (Дж. Локк, К.А. Гельвецій, В.П. Єфроїмсон). Друга – теорія генетичної спадковості, за якою обдарованість є вродженим, досить рідкісним явищем, що успадковується від батьків і навіть через покоління (Ф.Гальтон, Р. Стернберг).

Суперечність цих поглядів зникає, якщо вважати, що потенційна обдарованість дитини по відношенню до різних видів діяльності притаманна багатьом дітям, тоді як актуальну обдарованість демонструє лише незначна частина дітей. Будь-яка дитина може досягати особливих успіхів у широкому спектрі діяльності, оскільки її психічні можливості надзвичайно пластичні на різних етапах вікового розвитку. Таким чином, обдарованість у певній діяльності може виникати стихійно й далі розвиватись за сприятливих умов або затухати за несприятливих.

Як створити сприятливі умови для розвитку дитячої обдарованості розповіла Музиченко Катерина Сергіївна соціальний педагог, вихователь ДНЗ №30 м. Умані Уманської міської ради. Тема: «РОЗВИТОК ІНДИКАТОРІВ ПОТЕНЦІЙНОЇ ОБДАРОВАНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ»

Серед найбільш цікавих і загадкових явищ природи є дитяча обдарованість, яка  традиційно займає одне з провідних місць. Проблеми її діагностики і розвитку хвилюють психологів впродовж багатьох століть. Сучасна освітня практика, спрямована на особистісно зорієнтований підхід, змушує розглядати діагностику дитячої обдарованості як невід’ємну частину цілісного освітнього процесу.

Для відповідей на ці питання ми зверталися до практичного психолога ДНЗ №12 м. Умані Бабенко Галини Вікторівни. Тема доповіді: «ДІАГНОСТИКА ДИТЯЧОЇ ОБДАРОВАНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗДО».

У освітньому процесі розвиток обдарованої дитини слід розглядати як розвиток її внутрішнього діяльнісного потенціалу, здатності бути автором, активним творцем свого життя, уміти ставити мету, шукати способи її досягнення, бути здатним вільно обирати і відповідати за власний вибір, максимально використовувати свої здібності. Про сучасні тендінції у роботі з обдарованими дітьми розповіла Зброй Валентина Володимирівна – викладач вищої квалікаційної категорії, викладач-методист КЗ «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т. Г. Шевченка Черкаської обласної ради». Тема: «ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STREAM-ОСВІТИ В РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Насамкінець, студенти 2 курсу ФДСО презентували проведене власне експериментальне дослідження обдарованості у своїх групах. Наскільки обдарованими є наші студенти ми дізналися від старости 211 групи Майданюк Світлани і старости 213 групи Пономаренко Світлани.

Ната Гончаренко            Українським дітям

  Моя Україно, Квітуча державо,
Для доньки і сина Співаю я славу.
Для тих, хто сьогодні, Лиш крила здіймає,
Хто в серці гарячім Надію плекає.
Для вас моя пісня, Для вас мої мрії.
Летіть у світання, В світ щастя й надії.
Для вас, мої рідні, Всі поклики світу.
Для вас, молодії, Співають всі квіти.
Ви щастя й надія, Ви наше майбутнє.
Летіть в своїх мріях, Творіть незабутнє.
Це ваші плекання, Це ваша робота
Розтоплять і зрання Під сонцем скорботи.
Ваш чистий світанок, Серця, мов багаття,
Малюють серпанок. Злітайте же, браття!

 

На цій поетичній ноті завершили роботу семінару.

Бажаємо всім втілення всіх творчих планів, ідей, мрій. Сподіваємось, що кожен день даруватиме радість творчого натхнення і життєвих гараздів. Миру і добра всім! До нових зустрічей!