Регіональний науково-практичний семінар на тему: «Шляхи реалізації практичної підготовки здобувачів вищої освіти в умовах сьогодення»
06.05.2025 р. в цікавій та доброзичливій атмосфері відбувся Регіональний науково-практичний семінар на тему: «Шляхи реалізації практичної підготовки здобувачів вищої освіти в умовах сьогодення», модераторами заходу були: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Підлипняк Ірина Юріївна та кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини, керівник практики по факультету Дука Тетяна Миколаївна.
На семінарі розглядалися актуальні питання практичної підготовки сучасного педагога за такими напрямами:
- Педагогічний супровід практичної підготовки студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта
- Педагогічна практика як засіб професійного самовизначення студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта
- Сучасні аспекти співпраці зі стейкхолдерами як необхідна умова якісної практичної підготовки майбутніх педагогів
- Використання інформаційно-комунікативних технологій та мультимедійних засобів у процесі практичної підготовки фахівців дошкільної, початкової та спеціальної освіти.
Учасників та гостей семінару було понад 70 осіб, серед яких: науково-педагогічні працівники Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, вищого приватного навчального закладу Львівського медичного фахового коледжу «Монада», комунального закладу Білгород-Дністровського педагогічного фахового коледжу; педагогічні працівники закладів дошкільної освіти м. Умані: №4, №5, №7, №12, №18, №25, №28, №31, №34, Уманської початкової школи № 1, Уманської початкової школи № 2, закладу дошкільної освіти №1 «Ромашка» загального розвитку Христинівської міської ради Черкаської області, комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Уманської міської ради, комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №368 загального типу Дніпровського району м. Києва, приватних Центрів розвитку дитини м. Умані, здобувачі вищої освіти, здобувачі вищої освіти спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 016 Спеціальна освіта.
Захід розпочала декан факультету дошкільної та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Попиченко Світлана Сергіївна.Нині відзначається необхідність і водночас складність підготовки педагога нового типу в системі педагогічної освіти, що склалася.
Осадчук Аліна Олександрівна, вихователь дошкільного навчального закладу ясел-садка комбінованого типу № 25 м. Умані виступила з доповіддю на тему «Шляхи підвищення ефективності та професійної значущості педагогічної практики у закладах дошкільної освіти».
Професійна компетенція педагога нині залежить не тільки від якісної професійної підготовки, а й від здатності адаптуватися до змінних умов життя.
Лівандовська Інна Антонівна, старший викладач кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини ознайомила присутніх з діагностикою та технологіями формування навичок саморегуляції у здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей.
Цікавим досвідом, ідеями та порадами щодо реалізації STREAM-проєктів в закладі дошкільної освіти поділилася вихователь-методист Уманської початкової школи № 1 Уманської міської ради Черкаської області Деренівська Оксана Олександрівна з доповіддю на тему.
Як мотивувати дітей та зробити освітній процес цікавим, як навчати працювати в активній взаємодії з іншими та розвивати здатність до рефлексії, творчі здібності, створювати умови для самореалізації кожної особистості, ми дізналися з доповіді вихователя-методиста, керівника гуртка «Театральна майстерня» комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 368 загального типу Дніпровського району м. Києва Нестеренко Олени Григорівни з доповіддю на тему «Театралізована діяльність як засіб подолання та профілактики психотравм у дітей дошкільного віку»
Практичними рекомендаціями з використання сучасних інформаційних технологій поділилася викладач-стажист кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, бізнес-леді та наш стейкхолдер Цибулько Анна Олександрівна. Тема доповіді «Цифрові інструменти як засіб оптимізації логопедичної допомоги при заїканні».
Здобувачка вищої освіти 502 групи денної форми навчання ОС «Магістр» спеціальності 012 Дошкільна освіта освітньої програми Дошкільна освіта. Початкова освіта, яка вже працює на посаді вихователя Уманської початкової школи № 2 Уманської міської ради Черкаської області Коротуненко Діана Олександрівна познайомила присутніх з тим як нейрогімнастика сприяє когнітивному розвитку дітей дошкільного віку.
Враховуючи всі труднощі, які нас спіткають нині, ми маємо віднаходити шляхи забезпечення ефективної практичної підготовки наших здобувачів, організації безпечного освітнього процесу. Що таке травма, чому війна є травмою, як люди реагують, коли з ними чи з їхніми близькими трапляється щось жахливе, які існують типові реакції на стрес, як зрозуміти, що дитина має симптоми психотравми, які чинники стресу у дітей, роль батьків у процесі виникнення, перебігу та подолання у дітей наслідків впливу надмірного стресового чинника та ін. розповіла Харченко Надія Анатоліївна, кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри загальної та медичної психології, викладачка, завідувачка відділу «Психологічний супровід здобувачів вищої освіти» вищого приватного навчального закладу Львівський медичний фаховий коледж «Монада» виступила з доповіддю на тему: «Невидимі травми війни та їх наслідки”.
Як справлятися з негативними психічними станами у дітей старшого дошкільного віку в умовах війни продемонструє нам студентка 4 курсу 411 групи Спеціальності 012 Дошкільна освіта, голова студентського самоврядування Майданюк Світлана.
Науково-практичний семінар пройшов у цікавому та динамічному форматі. Всі виступи були змістовними, інформативними та спрямованими на пошук ефективних шляхів удосконалення практичної підготовки здобувачів вищої освіти. Обмін досвідом, ідеями та кращими практиками дозволив окреслити актуальні виклики та можливості в сучасних умовах.Дякуємо за грунтовні доповіді, продемонстровані форми та прийоми роботи, які можуть послугувати нашим здобувачам та усім присутнім у професійному становленні.
Переконані, що отримані напрацювання сприятимуть підвищенню якості професійної підготовки майбутніх фахівців.
Завдячуючи героїчним зусиллям наших захисників та захисниць ми маємо можливість працювати та проводити зустрічі такого формату!!!