Академія обдарованої дитини «Вундеркінд»

ПСИХОЛОГІЧНА СТУДІЯ «ГАРМОНІЯ» АКАДЕМІЇ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ «ВУНДЕРКІНД»

Проблема сучасності в тому, що багато дітей мають проблеми в емоційному розвитку, а саме − не вміють відгукуватися на відчуття і стан інших, неадекватно реагують на багато оточуючих речей.

З огляду на це, 13.03.2023 року доцентом кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Кравчук Н.П. (психологічна студія «Гармонія») було проведене діагностичне обстеження, з метою дослідження емоційного стану вихованців Академії обдарованих дітей «Вундеркінд», що функціонує на факультеті дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Для цього була використана методика «Впізнай емоції» з метою: збагатити внутрішній світ дитини, допомогти їй побачити різноманіття емоцій; сприяти збагаченню словникового запасу дитини, розвивати слухову пам’ять. Діти розглядали картинки із смайликами, які демонстрували різні емоційні стани та визначали їх та відтворювали.

Наступним етапом роботи стало використання методики «Створюємо емоції», яка використовувалась для формування емоційного інтелекту та стресостійкості у дітей. Із дітьми обговорювали і програвали всі можливі позитивні й негативні емоції, визначали, які ситуації можуть викликати кожну з них. Наприклад, позитивну емоцію − радість, що може її викликати? Перегляд веселих картинок чи прогулянка до лісу. Діти виконували цю дію і зосереджувалися на тому, що саме зараз ми відчуваємо радість. Надалі, у разі виникнення стресових ситуацій дитині буде легше, адже ми вже «привчимо» їх відчувати позитивні емоції та концентруватися на них.

На закріплення цієї методики було проведено «Поділи риси характеру». Дітям пропонувалося розглянути картки, на яких зображено смайлики із різними емоційними станами та визначити позитивні й негативні, а також проаналізувати, які емоції подобаються їм більше і, що їх може викликати. Така гра сприяє розвитку адекватної самооцінки та умінню реально оцінювати свої можливості, упевненості.

На завершення діагностичного обстеження діти переглянули фрагмент мульфільму «Думками навиворіт».

Діагностика показала, що емоційний стан вихованців гармонійний, вони з легкістю та інтересом виконували запропоновані завдання.