Новини, події, оголошенняОсвітньо-науковий Центр сімейно-центрованих практик

Проєкт AMUSE Erasmus+ – Навчальний візит до Нідерландів

          26 вересня розпочалася захоплива робоча поїздка викладачів кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Світлани Цимбал-Слатвінської та Людмили Черніченко разом з українськими фахівцями з м. Умань, м.Одеси, м.Полтави, м.Харкова, м.Суми та м.Рівного до Нідерландів. Метою візиту було навчання та обмін досвідом у сфері інклюзивної освіти, зокрема ознайомлення з найкращими європейськими практиками використання альтернативних та додаткових методів комунікації (АДК) для підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
        Перший день навчального візиту був насиченим і надихаючим: делегація відвідала спеціалізований навчальний заклад DKP в Утрехті, де українських освітян гостинно зустріли педагоги, фахівці з інклюзії та учні школи. Учасники були вражені сучасною організацією освітнього простору, відкритістю персоналу та теплою атмосферою, у якій створюються умови для розвитку кожної дитини. Особливе захоплення викликали рішення щодо альтернативної комунікації, інноваційні методики навчання та дух взаємоповаги й підтримки. Спілкування з учнями й працівниками школи подарувало яскраві емоції, нові ідеї та впевненість у тому, що впровадження подібного досвіду в Україні сприятиме розвитку доступної та якісної інклюзивної освіти.

        Другий день навчального візиту до Нідерландів учасники провели у початковій школі De Billibrordschool у Роттердамі під керівництвом Sofie Sergeant та Hanne Touw. Після ранкової кави відбувся симпозіум у Imelda Rotterdam, що включав лекцію та жваві дебати. Після обіду учасники здійснили екскурсію школою, де директори Андреа Морет та Міран Якірович представили свої освітні підходи. 

     1 жовтня в Hogeschool Utrecht – University of Applied Sciences (Нідерланди) відбувся міжнародний симпозіум «Інклюзія в освіті з акцентом на використання допоміжних та альтернативних засобів комунікації (АДК)», де провідні експерти представили новітні дослідження та практичні кейси щодо впровадження АДК в інклюзивне середовище. Під керівництвом Sofie Sergeant та Hanne Touw учасники обговорили, як АДК допомагає дітям із порушеннями комунікації долати бар’єри у спілкуванні та навчанні, створивши простір для міжнародного діалогу, обміну досвідом і спільного прагнення зробити освіту доступною для всіх.


     
          Четвертий день навчального візиту проєкту AMUSE був насиченим і натхненним: учасники відвідали два спеціалізовані заклади освіти в Амстердамі — Drostenburg School, що працює з дітьми з фізичними та множинними порушеннями, та Koetsveld School, де створено підтримувальне інклюзивне середовище. Згодом команда побувала у Bijzonder Amsterdams, соціальному підприємстві Cordaan, де відбулася презентація про інклюзивну освіту та використання АДК, а також спільний обід, приготовлений людьми з особливими потребами. Програма продовжилася інклюзивною екскурсією Амстердамом і візитами до інших соціальних підприємств, після чого в Hogeschool Utrecht – University of Applied Sciences відбулася урочиста церемонія вручення сертифікатів за участі професорів Саскії Вейсбрук та Софі Серджент.