ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В РЕЖИМІ ОНЛАЙН

Студенти випускних груп  (бакалаври) та п’ятих курсів  (магістри) заочної та денної форми навчання кафедри спеціальної та інклюзивної освіти факультету дошкільної та спеціальної освіти вдало пройшли педагогічну практику дистанційно і успішно захистили в режимі онлайн.

                           

Керівники груп та методисти завдання практики для студентів-практикантів вдало адаптували  під дистанційну форму її проведення та відповідально налаштували спілкування з очільниками баз практик: ІРЦ, ЗДО з логопедичними  та інклюзивними групами, ЗОНЗ з логопунктами  та  інклюзивними класами, зі спеціальними закладами.

Майбутні логопеди, психологи (спеціальні), реабілітологи з захватом звітували про результати втілення завдань практики на платформі програмного забезпечення ЗУМ. Ділилися досвідом, успіхами, досягненнями, проблемами  при дистанційному практичному вправлянні. Студенти констатували, що спочатку були проблеми налаштування, але потім виявили великий позитив такої форми проходження практики – майже 90% батьків переймалися проблемами і успіхами дітей, долучалися, допомагали, працювали в тандемі.  Були організовані батьківські групи, які допомагали в виготовленні дидактичних матеріалів, іграшок-саморобок для корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Студенти-практиканти використовували різноманітні засоби спілкування:

телефонний режим, вайбер, електронну  пошту, та інші  платформи зв’язку.

З задоволенням ділилися методичними розробками занять в режимі онлайн,  дидактичними матеріалами, цікавими  підбірками  ігор для дітей  з ООП. Були продемонстровані захоплюючі  дитячі мультимедії, ігрові годинники для автоматизації звуків, «вітрячки»  для дихальної гімнастики, «мозаїка», «кульки-бурульки» для сенсорного вправляння.

Студенти п’ятих курсів (магістри) заочної форми навчання ділилися досвідом у виконанні науково-дослідних завдань та їх реалізації в умовах дистанційної організації  педагогічної практики.

На захист практики були запрошені очільники баз практики, практичні психологи. Мало місце обговорення такої проблеми як дитячий мовленнєвий мутизм – розлад  мовлення  дитини на фоні психічної травми що є проблемою сьогодення. Учасники захисту практики ділилися методами роботи з такими дітьми та організацією реабілітації.

Зроблені загальні висновки і пропозиції, і головне: педагог – це професіонал, який може і повинен швидко налаштуватися на нові умови, що диктує сучасне життя. Нам це вдалося!

Друк