Новини, події, оголошення

ОК «ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ» У ФОРМУВАННІ SOFT SKILLS МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Сучасний ринок праці вимагає сучасного професіонала, який би гнучко вмів адаптовуватися у «нових» умовах, був конкурентоспроможним, володів фаховими компетентностями.

Універсальні компетенції сучасної складової, це – ключові компетентності (key competencies). Щоб розвинути зазначені компетентності, насамперед майбутні фахівці дошкільної освіти мають сформувати навички, які допоможуть їм здійснювати професійну діяльність ефективно. До таких навичок віднесемо soft skills – м’які навички.

Майбутні фахівці дошкільної освіти повинні вміти надати кожній дитині можливість отримати власний досвід, що передбачає здатність до відповідальності, взаємодопомоги, толерантності, взаємоповаги, готовності взяти на себе складну частину спільної роботи тощо. Своєчасне формування soft skills закладає міцні підвалини для розвитку майбутнього «лідера-гуманіста», який уособлює моральні цінності, володіє стратегіями ефективного менеджменту, здатний поєднувати в собі ознаки різних лідерів: відповідального громадянина, організатора, творця, дипломата, порадника тощо.

Це питання є надзвичайно актуальним на етапі професійної підготовки бакалаврів, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Дошкільна освіта» у закладі вищої освіти.

Так, скориставшись запропонованими Міністерством освіти і науки Практикумом з розвитку м’яких навичок

https://profosvita.online/courses/course-v1:Profosvita+CS-K001SFPL+2024/course/ доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Іщенко Людмила 04 квітня 2023 р. провела заняття з теорії та методики формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку спільно зі здобувачами вищої освіти 311, 312, 313 груп. Викладач зі здобувачами вищої освіти удосконалювали креативність за допомогою ситуативних головоломок. Це загадки, розроблені таким чином, щоб спрямувати наш розум у «глухий кут», у якому немає рішення. Таким чином, легко перевірити, чи працює наш розум шаблонно. Якщо так, то ми просто не розгадаємо цієї головоломки, бо будемо спиратися на той напрямок мислення, який пропонує головоломка.

Однак після ознайомлення з рішенням, ми здивувалися, що самі до цього не додумалися – адже воно таке очевидне! Намагаючись розгадати наведені головоломки, рішення було досить логічне, хоча іноді трохи дивне і дещо надумане.

Відповідно, під час опанування курсу з теорії та методики формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку здобувачі оволодівають компетентностями (загальними та спеціальними), які передбачають формування soft skills зокрема:

  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здійснення безпечної діяльності до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків мотивування людей до досягнення спільної мети.
  • Здатність до розвитку в дітей раннього і дошкільного віку базових якостей особистості (довільність, самостійність, креативність, ініціативність, свобода поведінки, самосвідомість, самооцінка, самоповага).
  • Здатність до розвитку допитливості, пізнавальної мотивації, пізнавальних дій у дітей раннього і дошкільного віку.

Навчальна дисципліна «Теорія та методика формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку» є необхідною з погляду професійної доцільності підготовки фахівця дошкільної освіти, а базові soft skills є невід’ємною складовою готовності бакалавра з дошкільної освіти до освітньої діяльності.