ОБГОВОРЕННЯ З НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ ФАКУЛЬТЕТУ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ «SOFT SKILLS» У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
30 жовтня 2024 року відбулась зустріч з науково-педагогічними працівниками факультету дошкільної та спеціальної освіти: «Soft skills: навички, які важливо розвивати у майбутніх вихователів».
У ході зустрічі, Ольга Мельникова закцентувала увагу викладачів на тому, що розвиток soft skills у здобувачів вищої освіти – майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти – це важливий аспект освітнього процесу, який потребує уваги викладачів. Ці навички є основою професійного успіху, адже вихователь працює не лише з дітьми, а й з батьками, колегами та адміністрацією.
Під час заняттях варто акцентувати увагу на «комунікаційних навичках». Майбутній вихователь повинен уміти ясно висловлювати свої думки, слухати співрозмовника та знаходити спільну мову з різними людьми. Викладачі можуть впроваджувати рольові ігри та дискусії для практики цих навичок.
Іншою важливою складовою є «емоційний інтелект». Навчання контролю емоцій, емпатії та розуміння інших допоможе студентам краще взаємодіяти з дітьми та їхніми родинами. Тут ефективними є вправи на розвиток саморефлексії та командної роботи.
Також необхідно розвивати «стресостійкість», «гнучкість» та ін. навички. Адже робота з дітьми передбачає постійні виклики, тому викладачі можуть моделювати стресові ситуації, допомагаючи студентам знаходити рішення в умовах невизначеності.
По завершенню зустрічі, викладачі висловили свої міркування щодо цього питання та узагальнили, що вони активно інтегрують розвиток soft skills у свої заняття, формують фахівців, здатних створювати комфортне та сприятливе середовище для розвитку дітей. Ці навички – запорука якісної роботи майбутнього вихователя дошкільної освіти.