Новини, події, оголошення

МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ УКРАЇНСЬКОЇ АКАДЕМІЇ ДИТЯЧОЇ ІНВАЛІДНОСТІ «МЕДИКО-СОЦІАЛЬНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДІТЕЙ З ОБМЕЖЕННЯМИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

21-22 вересня 2022 року члени науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини взяли участь у II науково-практичній конференції Української академії дитячої інвалідності «Медико-соціальна реабілітація дітей з обмеженнями життєдіяльності» з міжнародною участю. Конференція присвячена удосконаленню та покращенню якості заходів з профілактики наслідків посттравматичного стресового розладу, дитячої інвалідності, лікування, реабілітації та інших медико-соціальних заходів для дітей з обмеженнями життєдіяльності та їх родин, а також розв’язанню актуальних проблем (психотравмуючих факторів у дітей) пов’язаних з військовими діями в Україні.

Тематичними напрямами конференції були: посттравматичний стресовий розлад у дітей; комплексна реабілітація дітей раннього віку з нейропсихічними розладами (модель послуг раннього втручання); інклюзія в освітньому середовищі дітей з обмеженням життєдіяльності; таргетна терапія у комплексній реабілітації дітей з спінальною м’язовою атрофією під час воєнного стану; фахова допомога дітям України, які вимушено виїхали внаслідок російської агресії за кордон.

Вітчизняними та зарубіжними спікерами конференції зазначено, що реалізація Концепції комплексної медико-соціальної реабілітації  дітей з обмеженнями життєдіяльності в Україні здійснюватиметься через: впровадження сучасного міжнародного концепту – реабілітація–інклюзія–інтеграція, як стандарту надання комплексної медико-соціальної та освітньої допомоги  таким дітям; впровадження міжвідомчого підходу до її реалізації; удосконалення інформаційної політики. Це в свою чергу сприятиме створенню базисних передумов для реального посилення державної політики у сфері забезпечення прав дітей з інвалідністю та їх  соціальної захищеності, підвищенню ефективності надання реабілітаційних та освітніх послуг дітям з обмеженнями життєдіяльності, у тому числі дітям з посттравматичним стресовим розладом та їх родинам.

Дякуємо усім учасникам конференції за ґрунтовні та цікаві доповіді, за обмін досвідом, за конструктивну дискусію.

Ми переконані, що лише тандем-партнерство медико-соціальної та освітньої сфер дозволить вплинути на якість, взаємозбагачення та розширення можливостей надання реабілітаційних та освітніх послуг дітям з обмеженнями життєдіяльності, у тому числі дітям з посттравматичним стресовим розладом.

 

 

Малишевська І. А., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.