КОНКУРСНЕ ЛЕКЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІНИ «СПЕЦМЕТОДИКА ПОЧАТКОВОГО НАВЧАННЯ МОВИ» ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ОПП «СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА»
КОНКУРСНЕ ЛЕКЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ З ДИСЦИПЛІНИ «СПЕЦМЕТОДИКА ПОЧАТКОВОГО НАВЧАННЯ МОВИ» ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ОПП «СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА»
01 березня 2023 року для студентів 314, 315 груп, спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ОС «Бакалавр» денної форми навчання доктором педагогічних наук, професором кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Малишевською Іриною Анатоліївною було проведено відкриту лекцію з дисципліни «Спецметодика початкового навчання мови» на тему «Методика формування вимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення».
Метою лекції було:
- ознайомити студентів з основними завданнями по формуванню правильної вимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення;
- продемонструвати організацію роботи по формуванню правильної вимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення;
- формувати у студентів професійну компетентність.
З метою якісної організації освітнього процесу лекція відбувалася у форматі спільного викладання матеріалу викладачем (Малишевською І. А.), яка презентувала теоретичний матеріал з теми та педагогічним працівником (вчителем-логопедом Жашківського ліцею № 1 Жашківської міської ради Черкаської області Колодій Наталією Вікторівною), яка демонструвала практичні аспекти з теми.
Ірина Малишевська охарактеризувала проблеми вимовної сторони мовлення у дітей з тяжкими порушеннями мовлення, ознайомила студентів з основними завданнями по формуванню правильної вимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
Наталія Колодій поділилась власним досвідом організації роботи по формуванню правильної вимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
Вчитель-логопед демонструвала артикуляційні вправи, дихальні вправи, постановку звуків [р], [л], [с], [ш] за різними методиками, які використовує для формування правильної вимови фонем у дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
У ході викладу практичного матеріалу Наталія Колодій презентувала методичні напрацювання на формування правильної вимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення: роздатковий матеріал, логопедичні ігри на вимову звуків; схеми, таблиці для читання складів, слів; дидактичні ігри для складання речень; навчальні посібники «Автоматизуйка» (автор Ганна Гребінник), «Я хочу говорити» (автор Анастасія Ляшик); тренажер для розвитку дихальної мускулатури та інші.
Лектори та студенти відзначили, що організація освітнього процесу у формі спільного викладання викладача і практика сприяє якісному формуванню професійних компетентностей здобувачів вищої освіти. Наголосили, що спільне викладання це спланована робота викладача та педагогічного працівника, яка має практико зорієнтоване спрямування та забезпечує не лише кращу якість викладання в умовах закладу вищої освіти, а й сприяє професійному зростанню усіх учасників освітнього процесу.
Відкрита лекція викликала активне обговорення та значний інтерес у студентській аудиторії. Лекція одержала схвальні відгуки у колег, зокрема відзначено професіоналізм викладача та педагогічного працівника. В цілому конкурсна лекція відповідає сучасним вимогам і проведена на високому методичному та професійному рівні.