Колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти
Сьогодні, 21 грудня 2020 року, колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти. Це дозволить продовжити реформу дошкільної освіти, а також забезпечить наступність між дошкіллям і школою.
Базовий компонент дошкільної освіти – це Державний стандарт, що визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
Стандарт ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах:
- повага до особистості дитини, її потреб та можливостей, індивідуального досвіду;
- зміцнення й збереження фізичного та психічного здоров’я дитини та її емоційний розвиток;
- цінність гри як провідного виду діяльності дитини дошкільного віку та активного пізнавального інтересу;
- визнання розвивального потенціалу безпечного та інклюзивного освітнього середовища;
- цінність родинного виховання та родинного благополуччя для розвитку дитини.
Оновлений Стандарт забезпечить підвищення доступності дошкільної освіти в Україні. Він спрямований на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, зокрема й дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти:
- проявляти творчість та ініціативність;
- керувати емоціями;
- висловлювати та обґрунтовувати власну думку;
- критично мислити;
- приймати рішення;
- розв’язувати проблеми;
- співпрацювати в колективі.
Дошкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти України, що відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій. Оновлений Стандарт створює умови для цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.