Гостьова лекція на тему: «Форми навчання дітей рідної мови»
22 лютого 2024 р. було проведено гостьову лекцію з дисципліни «Дошкільна лінгводидактика» для здобувачів ОС «Бакалавр» освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта» на тему: «Форми навчання дітей рідної мови». Викладачі: к.пед. н., доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Кравчук Н.П. та викладач кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Журавко Т.В.
Лектором-модератором проведеного заходу була: доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського – Іщенко Людмила Валентинівна.
Гостьову лекцію проведено у змішаному режимі з використання платформи Google meet. Лектор розповіла, що у Базовому компоненті дошкільної освіти мовленнєвий розвиток виділено в самостійний напрям. Освітня лінія «Мовлення дитини» є однією з основних і передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовленням у різних життєвих ситуаціях. Мовленнєва компетентність – здатність людини продукувати свої звернення, думки, враження тощо в будь-яких формах мовленнєвого висловлювання за допомогою вербальних і невербальних засобів.
Мовленнєва компетентність об’єднує фонетичну, лексичну, граматичну, діалогічну, монологічну компетенції та засвідчує їх взаємозалежність і взаємозумовленість.
Реалізація мовленнєвих завдань, визначених у Базовому компоненті дошкільної освіти, відбувається у різних формах організації освітньо-мовленнєвої діяльності дітей раннього і дошкільного віку.
В організації освітньо-мовленнєвої роботи з дітьми дошкільного віку в ЗДО послуговуються такими формами:
– гра (дидактична/навчальна)
– гра-заняття – заняття з розвитку мовлення і мовленнєвого спілкування
– освітнє мовленнєве спілкування вихователя з дітьми впродовж дня.
Неля Кравчук представила навчально-методичний комплекс «Буду вправним першачком» видавництва «Ґенеза» за допомогою якого дошкільнята опановують основи грамоти, активно пізнають довкілля, вчаться висловлювати думки, робити логічні висновки, готують руку до письма тощо.
Тетяна Журавко продемонструвала презентацію на тему: «Заняття з розвитку мовлення та мовленнєвого спілкування». У процесі демонстрації спільно зі студентами визначили завдання організації освітньо-мовленнєвої роботи з дітьми дошкільного віку в ЗДО.
Високий професіоналізм, педагогічна майстерність, компетентність і активність лектора, викликала позитивні враження, зацікавленість, відповідну розумову й поведінкову реакцію присутніх.
Щиро дякуємо Людмилі Валентинівні! До нових зустрічей!