Формування логіко-математичної компетентності у майбутніх вихователів ЗДО
18 травня 2023 року відбулося Бінарне заняття зі здобувачами вищої освіти ОС «Бакалавр» спеціальності 012 Дошкільна освіта Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Тема заняття «Формування логіко-математичної компетентності у майбутніх вихователів ЗДО» з освітнього компоненту «Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку».
Бінарну лекцію було проведено доктором педагогічних наук професором, завідувачем кафедри психології та педагогіки розвитку дитини Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Іщенко Людмилою Валентинівною та кандидатом педагогічних наук, доцентом, деканом факультету дошкільної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Куліш Інною Дмитрівною.
Мета заняття: Формування логіко-математичної компетентності у здобувачів вищої освіти, оволодіння навичками soft skills (м’які навички).
Так, Інною Дмитрівною було схарактеризовано складові логіко-математичної компетентності у здобувачів вищої освіти. Викладач націлила увагу студентів на переосмислення пріоритетних завдань логіко-математичного розвитку, вибір найоптимальніших і найефективніших форм роботи з дошкільниками. Результатом врахування майбутніми фахівцями дошкільної освіти сучасних тенденцій з логіко-математичного розвитку стане вдосконалення логіко-математичних знань; посилення характеру рефлексії навчально-виховного процесу; розширення відкритості навчально-виховного процесу шляхом взаємодії різних компонентів освітнього середовища.
Іщенко Людмилою Валентинівною зазначено, що важливим завданням для вихователя ЗДО зробити освітній процес засвоєння елементів математики цікавим, творчим, нестандартним, з використанням таких методів і прийомів навчання, які активізують розвиток пізнавальної активності, логіко-математичної сфери дітей. На що також націлює нас Державний стандарт Базовий компонент дошкільної освіти. З огляду на це важливо здійснити якісну підготовку майбутнього вихователя до формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку, сформувати загальні та фахові компетентності. Формуванню означеної компетентності у майбутніх фахівці дошкільної освіти допоможуть розвинуті soft skills (м’які навички). Це завдання є надзвичайно актуальним на етапі професійної підготовки бакалаврів, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Дошкільна освіта».
До таких навичок віднесено, зокрема : комунікабельність, вміння працювати в команді, креативність. Так, скориставшись запропонованими Міністерством освіти і науки практикумом з розвитку м’яких навичок, студенти розв’язували ситуативні головоломки, проявляли креативність, яка особливо необхідна буде підчас здійснення освітнього процесу з формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку та сприятиме формуванню у них логіко-математичних компетентностей.
Ситуативні головоломки, загадки, розроблені таким чином, щоб спрямувати розум у «глухий кут». Розгадуючи ці головоломки легко перевірити, чи думає студент шаблонно, стандартно. Розв’язання таких головоломок сприяє удосконаленню креативних навичок у здобувачів вищої освіти.