Білан Валентина Андріївна
Посада: доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Обліковий запис науковця: ORCID; GoogleScholar
Освіта: вища
- Уманський державний педагогічний інститут імені П. Г. Тичини – закінчила у 1994 році і здобула фах учителя праці і фізики (освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст»).
- Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького – закінчила у 2010 році і здобула фах викладача університетів та вищих навчальних закладів (освітньо-кваліфікаційний рівень «магістр»).
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини – закінчила у 2017 році і здобула фах практичний психолог в закладах освіти (освітньо-кваліфікаційнийрівень «спеціаліст»);
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини – закінчила у 2020 році і здобула фах організатора дошкільної освіти. Вихователь раннього та дошкільного віку. Вчитель-логопед. Інструктор з адаптивного фізичного виховання (освітньо-кваліфікаційний рівень «магістр»).
Дисертації:
- Кандидатська дисертація зі спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання «Формування естетичного ставлення майбутніх дефектологів до корекційно-педагогічної праці».
Професійна кар’єра:
06.09.2009 – 01.09.2016 рр. – викладач кафедри корекційної педагогіки та психології Уманського державного педагогічного університетуімені Павла Тичини
06.09.2016-25.11.2016 рр. – викладач кафедри психолого-педагогічної, превентивної та інклюзивної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
Із 25.11.2016 р. – викладач кафедри спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Наукові інтереси:
- соціалізація дітей з особлими освітніми потребами в інклюзивному середовищі;
- організація навчання та виховання дітей з порушеннями мовлення;
- консультування дітей з порушеннями мовлення, їхніх батьків з проблем навчання, виховання, розвитку та корекції.
Дисципліни, які викладає:
- «Робота з сімєюдітей з особливимиосвітніми потребами»,
- «Організація навчання та виховання дітей з порушеннями мовлення»,
- «Логопедія (порушення писемного мовлення)».
Основні наукові роботи (публікації):
- Valentyna Bilan. Babii I., Tsymbal-Slatvinska S., Nikitenko A., Svitlana Tsymbal-Slatvinska. Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions / Iryna Maksymchuk, Borys Maksymchuk, Valentina Frytsiuk, Tetiana Matviichuk, Iryna Demchenko. Svitlana Tsymbal-Slatvinska, Inna Babii, Alona Nikitenko, Valentyna Bilan, Andrii Sitovskyi, Ihor Savchuk // Journal of Physical Education and Sport (JPES), 18 (2), Art 119, pp. 810-815, 2018. … Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions. [JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT], Publisher University of Pitesti, Romania – (EUP), 2018. (Scopus).
- Плющ В. М., Степанюк К. І., Білан В. А.Психолого-педагогічна діагностика здатності до професійного самовдосконалення майбутніх учителів. / В. М. Плющ, К. І. Степанюк, В. А. Білан // Наука і Освіта. Науково-практичний журнал Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – 2017 – № 10. – С. 176-182. DOI: https://doi.org/10.24195/2414-4665-2017-10-24. Index Copernicus; Emerging Sources Citation Index (ESCI) by Web of Science.
- Demchenko, I., Maksymchuk, B., Bilan, V., Maksymchuk, I., & Kalynovska, I. (2021). Training Future Physical Education Teachers for Professional Activities under the Conditions of Inclusive Education. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(3), 191-213. https://doi.org/10.18662/brain/12.3/227.
- Sarancha, I., Kovinko, M., Maksymchuk, B., Tarasenko, H., Kharchenko, S., Demchenko, I., Dovbnia, S., Rudenko, L., Symkanych, O., Martyniuk, T., Bilan, V., & Maksymchuk, I. (2022). Horticultural Therapy Course as an Educational-Therapeutic Tool of Rehabilitation for Persons with Musculoskeletal Disorders (MDs). Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 14(3), 180-200. UR: https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/604 URL (WOS): https://www.webofscience.com/wos/woscc/full- record/WOS:000864083000011
- Білан В. А. Сутність та специфіка корекційно-педагогічної праці дефектолога /В. А. Білан // Інноваційна педагогіка // – 2018 .– №3 – С. 60–63. (Категорія В)
- Білан В. А. Арт-терапія як один із засобів естетотерапії в корекційно-педагогічній роботі дефектолога / В. А. Білан // Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки. – 2018. –№ 3 – С. 23–28. (Категорія В)
- Demchenko I., Bilan V. Corrective opportunites of the use art therapy methods in a teacher-defectologist’s work / I. Demchenko, V. Bilan // Проблеми освіти: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Вінниця : ТОВ «ТВОРИ», 2019. – Вип. 91. – С. 130–134 (Категорія В).
- Білан В., Лемещук М. Форми психолого-педагогічної підтримки батьків дітей з особливими освітніми потребами. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Вип. 2, ч. 2. Умань : Візаві, 2020. С. 13-25. (Категорія В).
- Бегас Л., Білан В. Проблема автономних слів у процесі формування дитячого мовлення. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка» Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій. Вип.-30,том 2. Видавничий дім «Гельветика», 2020. С. (Категорія В).
- Білан В.Організація психолого-педагогічної підтримки молодших школярів з розладами аутистичного спектру. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Вип. 1, Умань : Візаві, 2021. С. 6-18. (Категорія В).
- Demchenko I, Bilan V, Friauf N., Specific features of psychological and pedagogical advisory support for parents of the children with special educational needs in inclusive educational space HUMANITARIAN ьSTUDIOS: PEDAGOGICS, PSYCHOLOGY, PHILOSOPHY Vol 12(4) 2021 С.20-30. (Категорія В).
- Bilan, V. (2022). Do problemy orhanizatsii psykholoho-pedahohichnoho suprovodu ditei molodshoho shkilnoho viku z rozladamy autystychnoho spektru [Оrganization of psychological and pedagogical support for primary school children having autism spectrum disorders]. Acta Paedagogica Volynienses, 1, 141–151, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.23 (Категорія В).
- Білан В. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до розвитку мовлення молодших школярів із загальним недорозвиненням мови Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Вип. 4, Умань : Візаві, 2022. С. 95-105. (Категорія В).
Членство:
З 2021 року член Української академії дитячої інвалідності (ГО «УАДІ»).
З 2023 року член Української асоціації корекційних педагогів.